Wie wil Nederlands praten ?

 
  • Vozrozhdenyie

    Super-Livraddictienne

    Hors ligne

    #61 14 Novembre 2014 21:37:22

    AlexandraHo a écrit

    Dag allemaal,

    Ik spreek niet goed nederlands maar ik probeer!
    Alle woensdag, ik studeer nederlands omdat het is veel important voor de werk.
    Ik lees beter dan spreken...

    Mijn naam is Alexandra en ik woon in de regio van Tournai, in Wallonïe.

    Tot binnenkort :)


    Hééééééé! Ik woon ook in Doornik! :D

  • AlexandraHo

    Livraddictien débutant

    Hors ligne

    #62 15 Novembre 2014 09:45:23

    Héhé :D
    Ik woon in Frasnes. Het ligt op 30 minuten van Doornik :)
  • Vozrozhdenyie

    Super-Livraddictienne

    Hors ligne

    #63 16 Novembre 2014 11:39:24

    Ah ja. Ik ken Frasnes want ik heb in Anvaing (een een beetje in Saint-Sauveur) als lerares Nederlands gewerkt! :D
  • AlexandraHo

    Livraddictien débutant

    Hors ligne

    #64 16 Novembre 2014 14:40:42

    Grappig dat :) !
    Meer precies, ik woon in Saint-Sauveur.
    En ik doe mijn kant in Anvaing.
  • Elenwë

    Petit joueur sur les mots

    Hors ligne

    #65 22 Novembre 2014 16:42:16

    Hallo iedereen!
    Ik ben zo tevreden nieuwe mensen hier te zien!
    Persoonlijk, ik kom uit Waals-Brabant en ik ben in immersie op school (een stelsel waarin je verschillende lessen in het Nederlands volgt zoals geschidenis of aardrijksunke, voor wie dat niet kent). Ik moet dus veel Nederlands gebruiken in mijn allerdaagse leven maar ik lees heel weinig nederslandstalige boeken omdat ze moeilijk zijn in Wallonië te vinden.
    Ik heb maandenlang op "het achterhuis" (le journal d'Anne Frank) gezocht omdat ik wilde het niet in het Frans lezen (anders waarom zou ik immersie onderwijs volgen?). Ik heb het eigenlijk aan mijn lerares moeten lenen en ik zal het proberen lezen voor 2015... Zijn er ook boeken dat jullie niet in vertaalde versie willen lezen?
    Ah en waarom hebben jullie Nederlands geleerd? Voor mij, ik vind het essentiël om een job later te vinden...

    (BlackButterfly,  "don't worry, be happy", ik ben zeker dat OdL zou dolblij zijn om jij jou Nerdelands te helpen verbetteren =) )
  • Reflets de Lune

    Livraddictien débutant

    Hors ligne

    #66 22 Novembre 2014 21:53:16

    Elenwë a écrit

    (BlackButterfly,  "don't worry, be happy", ik ben zeker dat OdL zou dolblij zijn om jij jou Nerdelands te helpen verbetteren =) )


    Het zou een beetje te mooi zijn...  (Maar ik zal toch voor een paar miljoenen jaren hopen ^^

    Ik heb "De Nacht van 2 april" van Jan Simoen" in LLN gekocht, misschien zal ik genoeg lief zijn om het je te lenen :) Maar ik moet het eerts lezen ; nu heb ik nog een te grote PAL (is PAL een de- of het-woord ?)

  • Elenwë

    Petit joueur sur les mots

    Hors ligne

    #67 24 Novembre 2014 21:25:01

    Misschien zou ik beter met "het achterhuis" beginnen als ik mijn zesde will slagen... (Merv O. zou boos kunnen worden =) ) En daarna zou het met plezier zijn!
  • Verdorie

    Lecteur professionnel

    Hors ligne

    #68 30 Décembre 2016 03:13:46

    Meer als twee jaar later... zijn er geen Nederlands- of Vlaams-sprekenden meer ? :euhnon:

    Waar zijn ze allemaal gebleven ?