Wie wil Nederlands praten ?

 
  • Orianonyme

    Pilier de bibliothèque

    Hors ligne

    #51 05 Juin 2013 13:41:17

    Personnellement je débute le néerlandais ;)
  • Elenwë

    Petit joueur sur les mots

    Hors ligne

    #52 23 Mai 2014 21:21:24

    Ik spreek Nederlands bijna elke dag omdat ik sinds al 5 jaar op school in immersie zit. Ik zou graag in Nederlands lezen maar ik vind geen echt leuke boeken... Ik kan boeken voor kindjes of rare boeken voor volwassenen (over complexe subjecten) vinden maar boeken voor jongeren, met een mooie verhaal die in het Nederlands zijn geschreven, door een nederlandstalige auteur, dat kan ik niet vinden... hebben julie ideën?
  • Julia_Mybooks

    Apprenti Lecteur

    Hors ligne

    #53 03 Juin 2014 06:47:36

    Dag allemaal!

    Ik woon in Brussel en ben lerares Nederlands en Engels. Ik zou het ook leuk vinden om met Julie in het Nederlands te kletsen.

    Elenwë, met mijn 5de en 6de jaar leerlingen lees ik vaak romans van Dirk Bracke, een zeer leuke jeugdauteur die altiijd moderne onderwerpen handelt. De protagonisten zijn altijd tieners en hij schrijft met een heel duidelijke taal. Mijn leerlingen houden veel van zijn romans.
  • Elenwë

    Petit joueur sur les mots

    Hors ligne

    #54 05 Juin 2014 13:58:22

    Dank je wel Alizaryn! Ik zal naar zijn boeken zoeken na de examen =)  (eerst mijn 5de slagen, dan lezen... XD )
  • Julia_Mybooks

    Apprenti Lecteur

    Hors ligne

    #55 05 Juin 2014 21:16:16

    Veel succes !
  • Elenwë

    Petit joueur sur les mots

    Hors ligne

    #56 10 Juillet 2014 09:50:22

    Vakantie! Nu heb ik tijd om meer te lezen =) en ik moet mijn Nederlands onderhouden want mijn school verplicht ons het Certificaat van de KUL (level B2) einde zesde te proberen (en slagen...) Dus: in het Nederlands lezen om niets te vergeten!
  • PetiteBelge

    Bibliophile

    Hors ligne

    #57 10 Septembre 2014 22:09:42

    Elenwë,  ik kan je ook de boeken van Patrick Lagrou en Marc De Bel aanraden!  Heel leuk!
  • Verdorie

    Lecteur professionnel

    Hors ligne

    #58 21 Octobre 2014 01:14:43

    Hallo,
    Ik ben zo goed als nieuw op Livraddict... en kwam per ongeluk op deze discussie uit.
    Ik weet niet of die nog geldig is, maar ik zou dat best leuk vinden...al is het vanwege nostalgische redenen.
    Ik woon reeds meer als 35 jaar in Frankrijk, doch ben van oorsprong Nederlandse (en Limburgse).
    Ik lees helaas =( niet veel Nederlandse boeken meer, of ik moet juist 'n boek niet op zijn Frans kunnen vinden.
    Het was in ieder geval even leuk om Nederlands te kwebbelen en ik zeg jullie...tot schrijvens misschien ?
    :)
  • Reflets de Lune

    Livraddictien débutant

    Hors ligne

    #59 29 Octobre 2014 18:21:03

    Waarom vind ik zo verrassend om Elenwë hier te vinden ?! Clara O. O. zou zeggen "Also the showing-off..." (Sorry, geen idee of hoe we dat in het ndls moeten zeggen ^^) (Wij kennen elkaar IRL)
    Ik hou van ndls omdat de man waarop ik dol ben Vlaams is, dus een beetje praktijk zou mij geen schade doen, zelfs als ik zoals een zieke koe spreek. (En ik weet toch niet als die uitdrukking bestaat...)
    Hallo Verdorie, dat moet niet gemakkelijk zijn ! Ik beloof vaker hier te komen als je een beetje (slecht) ndls wil lezen :)

    Als jullie een kleine anekdote wil, zat ik een paar week geleden in de klas voor mijn les Nederlands, en de leerkracht begon het verschil tussen eigenlijk en eindelijk uit te leggen. (Als jullie het niet weten, wil "eigenlijk" "finalement" zeggen, en "eindelijk" ook maar zoals "ik ben het beu met mijn speech, ik ben eindelijk aan het einde). Ik kond niet stoppen met lachen ; ik had eindelijk ongeveer vijftig keer in mijn schriften gebruikt... Het was een beetje belachelijk.

    Sorry voor mijn fouten...
  • AlexandraHo

    Livraddictien débutant

    Hors ligne

    #60 13 Novembre 2014 19:14:33

    Dag allemaal,

    Ik spreek niet goed nederlands maar ik probeer!
    Alle woensdag, ik studeer nederlands omdat het is veel important voor de werk.
    Ik lees beter dan spreken...

    Mijn naam is Alexandra en ik woon in de regio van Tournai, in Wallonïe.

    Tot binnenkort :)