Imposters, tome 1
Scott Westerfeld2018

14.9

Frey and Rafi are inseparable . . . but very few people have ever seen them together. This is because Frey is Rafi’s double, raised in the shadow’s of their rich father’s fortress. While Rafi has been taught to charm, Frey has been taught to kill. Frey only exists to protect her sister. There is no other part of her life. Frey has never been out in the world on her own – until her father sends her in Rafi’s place to act as collateral for a dangerous deal. Everyone thinks she’s her sister – but Col, the son of a rival leader, is starting to get close enough to tell the difference. As the stakes grow higher and higher, Frey must decide whether she can trust him – or anyone in her life.

Titre original : Imposters, book 1: Impostors (2018)

2019 Editions Pocket (Jeunesse)

Française Langue française | 416 pages | Sortie : 19 septembre 2019 | ISBN : 9782266283854

2019 [E-book] Editions 12-21

Française Langue française | Traduit par Guillaume Fournier | 416 pages | Format : AZW | Sortie : 19 septembre 2019 | ISBN : B07W3Q8SJH

2018 Editions Scholastic

Anglaise Langue anglaise | 416 pages | Sortie : 11 septembre 2018 | ISBN : 9781338151510

• xAngelice Le 23 Décembre 2019 à 18:41
    J'ai apprécié retrouver l'univers des Uglies de Scott Westerfeld et découvrir ce qu'il était advenu des actions et l'héritage de Tally Youngblood, tout en faisant la connaissance de Frey et Rafi, les nouvelles héroïnes de cette suite. Un premier tome plutôt réussi, qui me donne en tout cas très envie de découvrir ce qu'il va arriver ensuite :-)
  • Lubellile Le 15 Mars 2020 à 10:32
    J'ai moins accroché que la saga Uglies, et les années de lecture entre les deux n'ont sûrement pas aidé. Ca reste cependant une bonne lecture et j'ai beaucoup aimé l'éveil de Frey.