Rendez-vous à 20h !

Les Dossiers Dresden, tome 06

de Jim Butcher (2004)

17.0

For Harry Dresden, Chicago's only professional wizard, there have been worse assignments than going undercover on the set of an adult film. Dodging flaming monkey-poo for instance. Or going toe-to-leaf with a walking plant monster. Still, there's something more troubling than usual about his newest case. The film's producer believes he's the target of a sinister entropy curse - but it's the women around him who are dying, in increasingly spectacular ways.

Harry's even more frustrated because he only got involved with this bizarre mystery as a favor to Thomas, his flirtatious, self-absorbed vampire acquaintance of dubious integrity. Thomas has a personal stake in the case Harry can't quite figure out, until his investigation leads him straight to Thomas's oversexed vampire family. Harry is about to discover that Thomas's family tree has been hiding a shocking secret: a revelation that will change Harry's life forever.

Titre original : The Dresden Files, book 06 : Blood Rites (2004)

2005 Editions Orbit

Française Langue française | 452 pages | Sortie : 3 Août 2005

2011 Editions Orbit Books

2004 Editions Roc (Fantasy)

• DarkGarnet Le 21 Juillet 2011 à 09:25
    Le meilleur tome que j'ai lu depuis le tome 3!! Très bien rythmé, ce tome est surprenant par bien des aspects et on y retrouve avec plaisir l'humour de notre cher Harry. Enfin, ce tome apporte quelques réponses quant aux origines de Harry et plus particulièrement au sujet de sa mère.
  • Frankie Le 01 Janvier 2012 à 18:55
    Une première partie peut-être un peu longue mais tout s'accélère ensuite et c'est vraiment un très bon tome. Et le lire en VO ajoute une saveur supplémentaire.
  • Herbefol Le 01 Juin 2013 à 13:10
    Un nouvel épisode qui apporte un peu de neuf dans l'univers de la série. On sent que les choses vont devenir encore plus compliquées à l'avenir pour Harry.