Queenie

14.0

Queenie Jenkins is a 25-year-old Jamaican British woman living in London, straddling two cultures and slotting neatly into neither. She works at a national newspaper, where she’s constantly forced to compare herself to her white middle class peers. After a messy break up from her long-term white boyfriend, Queenie seeks comfort in all the wrong places…including several hazardous men who do a good job of occupying brain space and a bad job of affirming self-worth.

As Queenie careens from one questionable decision to another, she finds herself wondering, “What are you doing? Why are you doing it? Who do you want to be?”—all of the questions today’s woman must face in a world trying to answer them for her.

With “fresh and honest” (Jojo Moyes) prose, Queenie is a remarkably relatable exploration of what it means to be a modern woman searching for meaning in today’s world.

Titre original : Queenie (2019)

2020 Editions Trapèze

Anglaise Langue anglaise | 387 pages | ISBN : 978-1-4091-8007-4

2019 Editions Gallery Books

Anglaise Langue anglaise | 330 pages | ISBN : 9781501196010

2019 [E-book] Editions Simon & Schuster

Anglaise Langue anglaise | 330 pages | Format : AZW | ISBN : 9781501196034

• Shaylormoon Le 06 Juillet 2020 à 01:46
    Les premiers 2/3 du livre étaient trop répétitifs à mon goût, mais la dernière partie était très belle et touchante. J'aurais souhaité que l'auteure mélange de façon plus naturelle les différents sujets de son histoire. Le récit paraissait brisé en parties beaucoup trop distinctes.
  • maevarlt Le 18 Septembre 2020 à 14:55
    Un livre qui rappel Bridget Jones et ce n’est malheureusement pas un compliment. Queenie pense que le monde tourne autour d’elle, ce qui la rend clairement insupportable. Elle change miraculeusement sa vie si facilement que ce livre ferait presque l’apologie de la thérapie. Oui ça aide, mais pas au bout de 5 séances. Dommage, ce livre n’est pas assez profond.