Happiness for Beginners
Katherine Center2015

16.9

Helen Carpenter can't quite seem to bounce back. Newly divorced at thirty-two, her life has fallen apart beyond her ability to put it together again. So when her annoying younger brother, Duncan, convinces her to sign up for a hardcore wilderness survival course in the backwoods of Wyoming--she hopes it'll be exactly what she needs.

Instead, it's a disaster. It's nothing like she wants, or expects, or anticipates. She doesn't anticipate the surprise summer blizzard, for example--or the blisters, or the rutting elk, or the mean pack of sorority girls. And she especially doesn't anticipate that her annoying brother's even-more-annoying best friend, Jake, will show up for the exact same course--and distract her, derail her, and . . . kiss her.

But it turns out sometimes disaster can teach you exactly the things you need to learn. Like how to keep going, even when you think you can't. How being scared can make you brave. And how sometimes getting really, really lost is your only hope of getting found.

Titre original : Happiness for Beginners (2015)

2022 Editions Hauteville

Française Langue française | 384 pages | Sortie : 18 mai 2022 | ISBN : 9782381224725

2023 Editions Orion Books (Fiction)

Anglaise Langue anglaise | 312 pages | ISBN : 9781398717534

2020 Editions St. Martin's Press

Anglaise Langue anglaise | 352 pages | ISBN : 9781250765253

• La petite Bibliotheque Le 18 Juin 2022 à 13:57
    J’ai passé un bon moment de lecture, il a des passages un peu triste, mais dans l’ensemble le livre est bien drôle, je ne pouvais pas m’en détacher je l’ai lu en trois jours. Pour cet été c’est une lecture que je conseille.
  • A la page des livres Le 21 Juin 2022 à 11:39
    J’ai aimé cette lecture passionnément (même si contrairement à tous ses autres romans, j'ai eu des coups de coeur) : j’ai apprécié son originalité, la rel Helen/Jack, tous les détails liés aux surnoms, les étapes et les épreuves de ce périple en pleine nature, l’imagination de l’auteure… Ce fut un véritable bonheur ! Je vous invite vraiment à découvrir les livres et les histoires de cette auteure.
  • Melofrisco Le 30 Janvier 2024 à 22:47
    Intriguée par ce livre après avoir vu le film sur Netflix, j'ai été agréablement surprise par le livre. Certes, certains passages et personnages mériteraient un peu d'approfondissement (où est la nature sauvage et dangereuse ?) mais cela reste une belle histoire. J'aime beaucoup le duo et je suis presque triste de les quitter. Un bon moment de lecture.