Small Pleasures
Clare Chambers2020

1957, the suburbs of South East London. Jean Swinney is a journalist on a local paper, trapped in a life of duty and disappointment from which there is no likelihood of escape.

When a young woman, Gretchen Tilbury, contacts the paper to claim that her daughter is the result of a virgin birth, it is down to Jean to discover whether she is a miracle or a fraud.

As the investigation turns her quiet life inside out, Jean is suddenly given an unexpected chance at friendship, love and - possibly - happiness.

But there will, inevitably, be a price to pay.

Titre original : Small Pleasures (2020)

2020 Editions Weidenfeld & Nicolson

Anglaise Langue anglaise | 352 pages | Sortie : 9 juillet 2020 | ISBN : 9781474613880

• Grimmouche Le 10 Janvier 2024 à 18:26
    À la fin de ce livre j'ai juste fait comme Bradley Cooper et je l'ai balancé par la fenêtre. Voilà.
  • lau_lit_reads Le 17 Janvier 2024 à 19:35
    Une fiction historique qui raconte l’enquête d’une journaliste sur une incroyable histoire d’immaculée conception. La fin est pour moi inutile et j’ai donc décidé de l’ignorer et d’inventer la mienne ! En dehors de ça, c’est une tragique combinaison d’injustices qui ne peut pas laisser indifférent